Cel szkolenia:
Szkolenie skierowane jest w szczególności dla pracowników działów sprzedaży, działów handlowych, działów obsługi klienta; pracowników call center, telemarketerów; doradców klienta, przedstawicieli handlowych, koordynatorów sprzedaży; kadry kierownicza; specjalistów biorących udział w negocjacjach a także dla osób planujących swoją karierę w sprzedaży.
- Rozwijanie umiejętności prowadzenia skutecznych rozmów sprzedażowych
- Poznanie mechanizmów podejmowania decyzji zakupowych
- Zdobycie praktycznej wiedzy, jak sprzedawać lepiej i więcej
- Nabycie umiejętności, jak zbierać informacje by maksymalizować efektywność sprzedaży bezpośredniej
- Nabycie umiejętności uwolnienia się od myśli i postaw, które odbierają sprzedaż
- Trening umiejętności w zakresie skutecznej komunikacji interpersonalnej w pracy z klientem
Zajęcia prowadzone są przede wszystkim z naciskiem na zajęcia praktyczne/warsztaty.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje zestaw materiałów szkoleniowych, podczas szkoleń zapewniony jest słodki poczęstunek oraz ciepłe i zimne napoje.
Korzyści z udziału:
- zbudować właściwe przekonania na temat sprzedaży,
- dopasować swój styl komunikacji do stylu komunikacji rozmówcy,
- tworzyć i utrzymywać z Klientem dobre relacje,
- zadawać trafne pytania i pozyskiwać od Klienta informacje istotne dla procesu sprzedaży,
- parafrazować wypowiedzi Klienta w celu potwierdzenia ich zrozumienia i podsumowania wypowiedzi Klienta,
- używać podczas prezentacji i skutecznych argumentów sprzedażowych,
- radzić sobie z wątpliwościami i zastrzeżeniami Klienta,
- zamykać proces sprzedaż przez wykorzystanie poznanych technik zamykania.
Główne moduły:
- Budowanie bazy klientów.
- Przygotowanie do wizyty handlowej
- Struktura rozmowy handlowej.
- Etapy wizyty handlowej oczami sprzedawcy i klienta.
- Telefoniczne umawianie spotkań.
- Otwarcie rozmowy handlowej.
- Typologia klientów, rozpoznawanie typu klienta i adekwatne do danego typu prowadzenie spotkania
- Rozpoznawanie potrzeb klienta.
- Prezentowanie oferty – język cech, zalet i korzyści.
- Metody obrony ceny.
- Zastrzeżenia klientów – kłopot czy okazja?.
- Zamknięcie rozmowy handlowej.